tisdag 24 maj 2011

Inte ett askmoln till ... så är de bara ...


Jag har pratat med askmolnet och vi har kommit överens om att han drar vidare i natt och löser upp sig själv .. så nu vet ni, ni som ska ut å resa .. inga problem !!!
Minnet är vansinnigt färskt från mardrömmen ifjol när vi jobbade som galärslavar .. folk ringde från hela världen och var strandsatta och oroliga .. med all rätt .. för ingen visste ju hur länge det skulle hålla på ...

En kund var lite mer upprörd och frågade Lena (min kollega) hur länge det skulle hålla på, och Lena svarade att det har vi ingen aning om, vi följer utvecklingen som alla andra ... men, sa hon, sist vulkanen hade utbrott, för 200 år sen så höll det på i 19 månader ...

- Hur gjorde ni då ?? .. svarade kunden då ... *suck*

Vad svarar man på det utan att avslöja vad man tycker allt för mycket ?? :-)





I veckan bor jag i Sveg, månd - onsd så i morrn ska jag hem till Lule .. först med lillflyget från Sveg till Arlanda, med mellanlandning i Mora.
Jag har absolut ingenting emot att flyga det lilla planet, tycker det är ganska mysigt, känns som man flyger på riktigt .. och personalen på NextJet har en skön stil, alltid trevlig stämning ..


        Hotellet i Sveg .. där jag bor i veckan ..



    Flygplanet parkerat på Svegs flygplats ...

Ha de gött




      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar