fredag 1 april 2011

The essence of life ...

Ibland händer det ingenting tycker man ... livet går på i ullstrumpor och silkespolos .. man jobbar, går hem, äter middag, ser på TV och går och lägger sig ... sover ... jobbar .. osv osv
Ibland händer det mer på två dagar än det händer på två år, och två såna dagar är jag mitt uppe i just nu.

Igår var det den 31 mars och stängningsdag för SAS i Luleå. Det var en väldigt märklig känsla, att gå till jobbet som vanligt på morgonen och det första jag möts av i porten är en kollega som bär ut en kartong med grejer till en väntande bil ... och så fortsatte dagen ..
Det monterades ner lampor, gardiner, hyllor, tavlor och forslades iväg stolar, bord och slängdes skräp ..
Samtidigt som vi åt smörgåstårta ... och smörgåstårta ... och smörgåstårta ...

Jag tror att det var en bra avslutning på kontoret, att fysiskt vara med och montera ned det, för jag kan lova att det var inte så fint när vi lämnade på eftermiddagen ...
Innan vi gick så lämnade vi in nycklarna till lokalen och så var det slut ... poff !!

Igår kväll gick jag som vanligt till mitt andra jobb, som dörrvakt till Souvenirshopen på Coop Arena där Luleå skulle spöa Skellefteå i den sjätte Semifinalen och tvinga fram en sjunde och avgörande match på lördag ..
En kanonstämning i hallen och en positiv känsla för väldigt många att vi skulle fixa detta .. Elias Fälth var ju dessutom tillbaka från sin långa skada ...
Det var en av anledningarna till att jag gick och tittade på när killarna värmde på isen före match ... stod för nära sargen ... smack ... så fick jag en puck i huvudet .. det bara sjöng till i sidan och gjorde jätteont ...
Jag kan bara tänka mig hur det skulle kännas att få en puck på sig som kommer med skjutfart ... tror jag kommer att ha hjälm på läktaren nästa säsong ... man kan aldrig vara för säker ...

Trots att Luleå gjorde en kanonbra match och hade hur många lägen som helst så var Skellefteå starkare och vann matchen, så det blev ett snopet slut även på mitt andra jobb igår ... poff !!

Idag har jag startat dagen med en jättevacker begravning av Farbror Werner som jag har skrivit om tidigare i bloggen. Idag var det ett mäktigt avsked i Gammelstads kyrka, bl.a med Björn Skifs låt "Håll mitt hjärta" som även sjöngs på Connys begravning .. otroligt vacker låt ...
Efter stunden i kyrkan var det gravsättning på Luleå Innerstads kyrkogård, och efter det promenerade jag hem ...
Det var väldigt kul att träffa Jansens släkt igen .. de flesta har jag träffat men det är väldigt längesen ..
Christinas kusin Nils från Tyskland var hem till oss på Svingelstigen och tittade på vårat akvarium .. då var han kanske 9 år och jag var typ 12 .. han kom ihåg akvariet ..
Werners bror Adolf med fru Helga från Tyskland kom fram och tackade för det jag har skrivit i bloggen .. det har dom fått översatt till tyska ..
Mamma Ulla har dragit ut de delarna och har det liggandes bland övriga kondoleanser .. jag blev glad och rörd att mina ord som jag bara skrev från hjärtat när Werner var dålig och även när han hade dött betydde nåt för andra människor oxå .. jag ska nog fortsätta blogga ..

Nu tar jag igen mig och laddar om .. för ikväll ska vi ha våran stora avskedsfest med jobbet, alla kollegor och även en del som slutat de senaste åren.
Det ska bli fantastiskt kul och jag hoppas att det blir ett roligt minne .. vi får väl se ...kanske uppdaterar bloggen med text och bild när jag kvicknar till ...

Det känns som om det har hänt mycket de senaste två dagarna .. men det är väl så det ska vara ibland.

Nu tror jag att jag tar ett glas gott rött vin !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar