lördag 16 april 2011

Mostrar !!

Pappas moster Kerstin har dött i veckan ..
Pappa fyller 80 år i år, och hade tills i veckan 2 mostrar i livet, det är lite häftigt. Det beror mycket på att farmor Dagny var äldst i en stor syskonskara, född 1905 och Moster Kerstin var yngst, född 1929, så hon var ju bara 2 år äldre än pappa.
Dom har ju vuxit upp mer som kusiner än som Moster och systerson, och hennes barn, Ulla o Majsan, som egentligen är pappas kusiner, är ju bara lite äldre än mig ...

Men han har fortfarande en moster kvar, Moster Helny, född 1913, hon är ju snart 100 år ... respect !!

Jag och Tomas, min lillkusin i Lycksele, har börjat dra igång en planering för en större släktträff nästa sommar i Blaiken.


Vi ska koncentrera oss på mormor Signe och hennes syskon, och så nedåt därifrån. Vi har lite uppgifter redan, men dom verkar inte riktigt stämma för jag saknar två mostrar till mamma som hon pratade om, Moster Selma som mamma är döpt efter och Moster Serudia .. hon kommer jag ihåg för jag tycker att det är ett häftigt namn. Har aldrig hört det namnet varken förr eller senare .. man kan ju undra varifrån dom fick idén ..

Nog om alla mostrar nu ...

Blaiken är en av de vackraste platserna i världen

1 kommentar:

  1. Varför uppdaterar du inte din blogg, har varit kul att läsa den

    SvaraRadera