tisdag 15 februari 2011

800 grader



"Vi fryser ihjäl, det är så kallt, stackars barn, men snart blir det varmt"
Man får hoppas att gamla Ebba har rätt i texten att det snart blir varmt .. för nu är det kallt, men jag tänker inte orda mer om det, för det tjatas tillräckligt i TV, tidningar, lunchrum och på affären ... MEN ..

Jag har äntligen fått bevisat det jag har vetat en längre tid nu:

Jag har för kallt i min lägenhet !!!!

Fastighetsägaren har varit och mätt idag för tredje gången efter påtryckningar och nu så visade hans mätare att det var för kallt, så det ska åtgärdas .. å ingen är gladare än jag .. och Freja förstås ...

Just nu sitter jag vid datorn i långärmad tröja, kofta och en yllefilt om mig ... hallå !!
Behövs inga mätare för att inse att man måste skruva upp lite ...

Vi har startat en rolig "tävling" på jobbet. Eftersom kontoret stänger sista mars så ska hela kontoret även tömmas, och vi får köpa alla "småsaker" ..
Nu har vi 2 veckor på oss att sätta upp lappar på de saker man vill köpa med ett pris, och om någon vill bjuda högre så är det fritt fram under dessa 2 veckor ..
Den som har det högsta priset när slutsignalen går får grejen ..
Det ser rätt kul ut när flera går omkring som besiktningsmän och letar grejer med ett post-it block och en penna i näven, och så spanar de andra för att gå och se vad har hon/han bjudit .. och ska jag kanske bjuda över ??
Jag funderar på att lägga ett bud på Andreas, han är ju ung och snygg .. dessvärre inte singel, så det skiter sig nog .. men man kan ju testa ..

Om min framtid ... ?? .. jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor ... och det susar lite i skallen fortfarande, men jag har en företagardröm ..

En ganska liten butik med korvar och ostar i en charkdisk .. ev lite färskt bröd från nån lokal bagare ..
Alla möjliga sorters goda oljor, oliver, marmelader, sylt och andra konserver som håller länge i lager ...
Några små bord där man kan slå sig ner en liten stund och testa lite korv och ost innan man handlar och helst av allt kunna servera ett glas vin till ..

                                         Chark delikatesser

Butiken skulle heta nåt i stil med:                 Boströms Cykel- och Smidesverkstad
Varför ??
Det hette min farfar Antes firma i Sörbyn där han tjänade sitt levebröd under alla år .. kan ju inte vara fel .. Man ska hålla på traditionerna .. och sen kan man ju sälja nån eker och nåt sadelskydd så är man ju hemma ...

2 kommentarer:

  1. Så klockrent... självklart ska du öppna en sådan affär!

    SvaraRadera
  2. Glömde... självklart ska du lägga bud på killen ;)

    SvaraRadera