lördag 12 februari 2011

Linneskåpet



Sådärja, jag har städat och rensat i Linneskåpet .. för första gången sen jag flyttade in. Nu kan jag göra vad jag vill den här lördan och fortfarande känna mig nöjd ..
Gu va jag är enkel att tillfredsställa, om man tänker efter .. men det skåpet har hängt som en isbit i Lovikkavanten en längre tid, för det har varit en salig blandning av lakan, påslakan, örngott, dukar och handdukar på alla hyllor och på toppen av det uppblandat med Antes alla slipsar .. och det är inte så lite ..

Ante hade en period i sitt liv när han fick slipsar och köpte slipsar så fort han kom åt, så jag ljuger inte om han har 30 st av skiftande snygghet och kvalitet.

Annars kommer den här helgen att gå åt till att lära mig och bekanta mig med min nya telefon som jag fick igår ..
Jag måste erkänna att jag går igång på nya telefoner, det är en häftig känsla att öppna kartongen och starta upp en ny vänskap .. för det är så jag ser det ... kommer osökt att tänka på ett klassiskt filmcitat:

"This is the beginning of a beautiful friendship"

Originalet kommer från den fantastiska filmen "Casablanca" med Humphrey Bogart och Ingrid Bergman





Ni som inte sett den filmen har ett stycke filmhistoria att njuta av ...
Men tillbaka till citatet, så tänker jag lika mycket på en annan film där citatet förekommer som en central roll.
För övrigt oxå en av mina Top 10 filmer, "Svart katt, vit katt" av Emir Kusturica





Där säger jag samma sak, ni som inte har sett den ... ett till stycke filmhistoria !!!
Den är helt galen och så rolig .. alla jag känner som har sett den tycker den är fantastisk, och det är folk i alla åldrar, pappa tyckte om den, ungarna gillar den .. alla ..

Så det är mina filmtips för helgen om ni inte har annat för er :-)

Nej, nu måste jag återgå till min telefon .. j-a va frän den är ..
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar