söndag 20 februari 2011

Mitt knä


Om man läser på internet gällande Artros, som min snälla doktor sa att jag INTE hade kan man läsa följande:

Artros är den vanligast förekommande ledsjukdomen. Nästan 8 av 10 personer i 65-års åldern har tecken på artros om dom undersöks med röntgen. Kända riskfaktorer är bl.a övervikt, ledskada eller tungt kroppsarbete med hård belastning. Knäartros är vanligare hos kvinnor än hos män .. osv

Om man då läser på internet gällande Meniskskada som min doktor sa ATT jag hade kan man läsa:

Den akuta meniskskadan uppkommer hos yngre idrottsaktiva patienter som ådrar sig vridvåld i knät.

He made my day .. :-)

Nu blir det röntgen och sen ev operation, beroende på hur skadad den är ..

Jag lovade doktorn (för han var ju så snäll) att försöka hålla igång knät så mycke som det går, jag fick inte springa och inte åka "offpist" och det tror jag att jag kommer att kunna hålla ..
Däremot skulle jag promenera det jag kan och använda min Crosstrainer som jag har ståendes i vardagsrummet.

Idag var det inga problem att promenera .. vädret är strålande vackert och äntligen är det inte lika kallt. Se bara på bilderna från Södra hamn, det ger absolut vårkänslor och hopp om livet ..



1 kommentar:

  1. knä är viktig om man har ont i knä man har inte live bara jag vet hur mycket ont jag har i mitt knä

    SvaraRadera