onsdag 9 februari 2011

Ny blogg ..

Det här känns lyxigt .. en helt oskriven blogg som jag får fylla med precis vad jag vill...
Jag tyckte att det var så roligt att skriva i bloggen när jag var i Kina, så jag har valt att fortsätta .. och är det nån som vill läsa .. så är det fritt fram och bara roligt .. kommentera gärna oxå ..

Om det är nån som har missat min Kina-blogg så finns den på Inger I Kina

Ikväll tänker jag inte skriva så mycket mer, för det har tagit nog med tid att avsluta den gamla bloggen och starta upp den här .. har inte bestämt mig för designen ännu, måste få ligga till sig och mogna, men jag tyckte färgerna och formen passade mig, som den gamla 70-talaren jag är ...

Fick bassning här om dan när jag kallade mig för 70-talare förresten, för jag är minsann född på 60-talet (som om jag inte visste det) .. men vad jag menar är att jag gillar 70-talet och det var då jag växte upp och blev den Inger jag är idag ..
Under 60-talet var jag mest bara ett barn, först en snusförnuftig liten "dam" som endast gick klädd i hatt och kappa, gärna i matchande färg och form och sjöng mig igenom dagarna ...

Mina föräldrar har berättat om våra resor till Blaiken på 60-talet, byn där min mamma kommer ifrån .. 32 mil från Luleå .. i våran VW Bubbla på grusvägar, det tog flera timmar .. och jag sjöng hela vägen.
Jag hade boken "Nu ska vi sjunga" i händerna, tittade på bilderna för att se vilken sång det var, och sjöng för full hals ..
När vi kom fram gick jag in till mina släktingar, satt mig i kökssoffan och fortsatte sjunga till jag somnade ...

Att inte min bror har strypt mig är ett under, och jag är helt säker på att mina föräldrar hade öronproppar fast dom har aldrig erkänt det ... men tänk er !!!



Den här kreationen av hatt och kappa som hörde ihop var blå

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa och lite 70-tal har vi ju upplevt ihop. =) Tur att brorsan inte ströp dig men kan förstå att han någon gång säkert hade lust. Tänker inte på att du skulle ha sjungit dåligt, men ... jag misstänker att det kan vara lite enerverande i 32 mil.

    Jag gillar designen här eftersom jag själv verkligen gillar färger och de här var snyggt.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog att följa din blogg. Det var så roligt att läsa om dina äventyr i Kina så att det nästan var synd att du åkte hem - hahaha. Vilka likvärdiga äventyr du ska kunna hitta hemma i Lule kan man ju undra... Väntar med spänning! :)

    SvaraRadera